چوب مبل کلاسیک

تولیدی مبل در اصفهان

در انتخاب مبل کلاسیک دقت بیشتری به نوع چوب بکار رفته در اسکلت یا کلاف کار داشته باشید. زیرا کیفیت یک مبل کلاسیک به نوع چوب وکلاف کار بستگی دارد, اگر مبل کلاسیک شما از کلافی بی کیفیت ساخته شده باشد به مرورزمان مبل شما به صدا افتاده وباعث نارضایتی شما از خریدتان می شود.از آنجایی که درمبلمان کلاسیک قسمت اصلی و بدنه کار از چوب تهیه می شود کیفیت چوب به کار رفته بسیار مهم واساسی می باشد.چوبی که در اسکلت یک مبل به کار می رود اکثرا چوب درخت گردوست زیرا چوب محکمی است وحشرات چوب خوار کمتر آنرا می خورند,زیرا گردو چوب تلخی دارد.

تولیدی مبل در اصفهان

.اکثر تولیدکنندگان مبل در ایران از انواع چوب های نامبرده شده در زیر تولید مبلمان کلاسیک استفاده می کنند.اکثر این تولید کنندگان از چوبهای داخلی استفاده می کنند.البته به تازگی بسیاری از وارد کنندگان چوب,چوب های راش را از مرز آذربایجان وارد ایران کرده ودر اختیار تولیدکنندگان بازار مبل قرار داده اند.در زیر تاحدودی به معرفی انواع چوب بکار رفته در صنعت مبلمان می پردازیم.

تولیدی مبل در اصفهان
چوب روسی
واژه چوب روسی در بازار چوب ومبل ایران به هرنوع چوب سفید رنگ وارداتی از روسیه تلقی می شود,این چوب شامل گونه های کاملا متفاوت نراد,نوئل و کاج ها می شود.مجموعه ای دیگر از مبلمان کلاسیک و مبلمان راحتی ما علاوه بر چوب راش از چوب روسی می باشد.چوب روسی به دلیل اینکه فاقد مجاری صمغی می باشد, و به علت کم ترک بودن , سنباده خوری خوب , میخ و پیچ خورعالی , ازبهترین گزینه ها در صنعت مبلمان بخصوص تولید مبل کلاسیک محسوب می شود.
چوب راش

تولیدی مبل در اصفهان
اکثر مبلمان خانگی از چوب راش ساخته می شوند,چوب راش دارای رنگ کرم مایل به قرمز است.راش چوبی نیمه سنگین دارای بافتی همگن وتقریبا مقاوم در برابرحشرات و قارچ ها است.علاوه بر راش ایرانی , گونه ای از راش اخیرا از مرز آذربایجان وارد ایران شده ودر اختیار مبل سازان قرار گرفته است که به دلیل ابعاد ورطوبت مناسب تخته ها میزان ضایعات کمتری در فرایند تولید مبل دارد.
چوب افرا

تولیدی مبل در اصفهان
این خانواده دارای گونه های مختلف در ایران است.ازجمله می توان افرا پلت , افرا شیردار و کیکم را نام برد. این چوب سفید مایل به کرم با درخشندگی کم وبیش صدفی دارد.چوبی نیمه سنگین با پرداخت آسان که در صنعت مبلمان بخصوص مبل کلاسیک جایگاه ویژه ای دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *