نکات مراقبت از مبل چرم

تولیدی مبل در اصفهان

مبلمان چرم جزو مبلمان های گران قیمت و پرطرفدار برای دکوراسیون داخلی منزل است که دانستن روش تمیز کردن و نگهداری از آن برای کسانی که مبلمان چرم دارند ضروری است. حتی باکیفیت ترین نوع مبلمان چرم هم نیاز به مراقبت و نگهداری دارند تا بتوانند با گذشت چندین سال همچنان زیبا و براق بمانند.

نگهداری مبلمان چرمی

تولیدی مبل در اصفهان

در این بخش از خانه مد قصد داریم شما را با روش های مراقبت و تمیز کردن مبلمان چرمی آشنا کنیم تا بتوانید دوام و زیبایی مبلمان تان را افزایش دهید.

تولیدی مبل در اصفهان
روش نگهداری مبلمان چرمی
– برای تمیز کردن مبلمان چرمی باید از یک پارچه نخی یا حوله تمیز و خشک استفاده کنید، یکبار در هفته مبلمان تان را از هر گونه گرد و خاک تمیز کنید و اجازه ندهید گرد و غبار روی مبلمان تان انباشته شوند. دستمال نم دار برای پاک کردن لکه ها و ذرات باقی مانده مناسب است.

تولیدی مبل در اصفهان

– مبلمان های چرم هرگز نباید در برابر نور خوشید قرار بگیرند، نور مستقیم خورشید به این نوع مبلمان آسیب وارد میکند.- در صورتی که حیوان خانگی دارید برای جلوگیری از ایجاد خراش روی مبل باید از پد های مخصوص استفاده کنید و اگر مبلمان تان از قبل دارای خراشیدگی هستند باید از روش سنباده کشی استفاده کنید.

– اگر مبلمان چرم تان سفید رنگ است باید بگوییم تمیز نگه داشت آن کمی مشکل است، باید محلولی از آب گرم و شوینده لباس تهیه کنید و با آن مبلمان سفید رنگ تان را تمیز کنید.
نحوه تمیز کردن مبلمان چرم
– مبلمان چرم باید فاصله مناسبی با شومینه و بخاری داشته باشد زیرا حرارت این نوع مبلمان را بدشکل میکند و باعث ترک دار شدن شان میشود.

تعمیر مبل چرم در منزل!

دیگر نگران نباشید! اگر مبل چرم شما دچار پارگی شده باشد شما می توانید به راحتی آن را ترمیم کنید. برای این کار کافی است به اندازه قسمتی از پارچه مبل که پاره شده است، پارچه جین تهیه نمایید و پارچه جین را زیر قسمت پاره شده مبل قرار دهید سپس به وسیله چسب مخصوص پلاستیک لبه های چرم را چسب کاری نمایید. اگر پارچه جین را زیر کار قرار ندهید پس از نشستن بر روی آن گودی قابل توجهی بر روی مبل ایجاد می شود که جلوه خوبی ندارد.

نکته دیگری که باید به آن اشاره نمود: بازگردانی رنگ های محو شده مبل چرم می باشد. برای این امر کافی است به فروشگاه های مبلمان مراجعه نمایید و کیت ترمیم رنگ چرم را خریداری کنید، چون این محصول به صورت روغن می باشد می توانید آن را به وسیله یک پارچه به قسمت های محو شده سطح چرم بمالید. دقت داشته باشید که رنگ متناسب با مبل چرم خود را خریداری نمایید.

گاهی اوقات میزان پارگی، شکستگی و آسیب دیدن مبل چرم و یا هر نوع مبل دیگری به اندازه ای می باشد که دیگر نمی توان در منزل به تعمیر آن پرداخت و می بایست این امر را به تعمیر کاران مبل سپرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تعمیر مبل می توانید روی آن کلیک کنید و سپس اقدامات لازم را انجام دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *