مبل ملکه آن

مبل ملکه آن

در زمان ملکه آن مبلمان خانگی با خصوصیات کنده کاری که ویژه سبک های گذشته بود فاصله گرفت و و اولین نوع مبلمان در انگلستان با ترکیب همزمان زیبایی و راحتی ایجاد شد. دسته ها و پشتی ها متناسب با انحنای بدن ، استفاده از روکش پارچه ای به جای کنده کاری روی چوب ، استفاده از پایه های دارای خطوط منحنی و نیز گوشه های گرد شده خواص این سبک است. قسمت پشت کمر که در سبک های قبلی بلند بود مقداری کوتاه تر شدند و هم چنین می توانستند روکش پارجه ایی را از صندلی جدا کرد. در این دوره برای نخستین بار در کشور انگلستان از چوب ماهاگونی استفاده شد.

مبل ملکه آن

توسط مبل خانه مد در اصفهان با جاذبه بیشتر و راحت تری را دراختیار علاقمندان قرار میدهیم : مبلمان این سبک از نظر ظاهری، سبک تر به نظر می رسید و جاذبه آنها در برابر مبلمان درشت و جاگیر قرن ۱۷ بیشتر بود. خطوط به کاررفته در مبلمان ساده بود و بیشتر برخطوط منحنی تاکید می شد.مهم ترین تزئینات به کار رفته در این سبکمبلمان،صدف حکاکی شده و طرح های کنگره ای است.

مبل ملکه آن

در اینگونه موارد، غالبا یک صدف بزرگ برروی قسمت اریب میز تحریر یا جلوی کمدهای کشودار پایه بلن، کوتاه یا صندوچه ها حکاکی می شد. صدف کوچکتربر روی سمت زانویی پایه، تا قسمت فوقانی تخته پشت صندلی و یا نیمکت های تخت مانند ادامه می یافت. نقش صدف بر منحنی بودن خطوط تاکید داشت و برروی بعضی از آثار این نقش کنده کاری شده به صورت بادبزن و یا اشعه های خورشید، قابل تشخیص بود.

مبل ملکه آن

در این دوره مبلمان خانگی از مشخصات و خصوصیات کنده کاری که معرف سبک های گذشته بود، فاصله گرفت. این سبک اولین نوع مبلمان در انگلستان بود که در آن ترکیب توامان زیبایی و راحتی مطرح بود.دسته های صندلی و پشتی های آن مناسب با بدن انحنا داده شده بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *